Volkswagen Phaeton

W 2002 roku marka Volkswagen wypuściła na rynek nowy model, który stanowił tańszą alternatywę dla Audi A8, mianowicie Phaeton. Jest to limuzyna, która została stworzona dla tych, którzy cenią sobie wyższy standard, jakość oraz komfort. Mimo, iż model nie odniósł zbyt dużego sukcesu, cieszy się dobrą opinią wśród jego użytkowników, a także jest dosyć popularnym samochodem na rynku wtórnym.

Solidność i klasa w jednym

phaeton-lounge-01

Volkswagen Phaeton został stworzony na płycie D1 – tej samej, na której zbudowano Bentleya Continentala GT oraz Flying Spur. Pod maską możemy znaleźć jednostki, które występują w brytyjskich limuzynach, a także we wspomnianym już wcześniej Audi A8. Mamy tu do czynienia z napędem 4Motion, który bazuje na technologii Audi, charakteryzuje się bardzo efektywnymi mechanizmami różnicowymi TorSen, które w razie potrzeby przekazują na bardziej przyczepną oś do 70% momentu obrotowego. Kolejnym podobieństwem z Audi A8 jest tu zawieszenie z pneumatycznymi amortyzatorami. Wygląd tego samochodu sprawia przyjemne dla oka wrażenie, wiele osób określa Phaetona jako „większego Passata B5”. W środku natomiast możemy podziwiać klasyczne oraz proste wnętrze, które charakteryzuje się prostotą i minimalizmem. Dodatkowo na konsoli środkowej zostały zamontowane liczne przełączniki, za pomocą których możemy sterować wszelkimi udogodnieniami – to sprawia, że możemy poczuć się jak w prawdziwej limuzynie. Zaskakujące jest to, jak dobrych materiałów użyto do wykończenia kabiny. Dodatkowo wsiadając do środka, można odczuć przyjemną przestrzeń, którą daje nam ponad 5-metrowy Phaeton. Do wyboru mamy dwie wersje: 5-osobową lub z dwoma indywidualnymi fotelami z tyłu. Ponadto użytkownicy tego modelu wyjątkowo chwalą sobie doskonale wyciszone wnętrze, co znacznie zwiększa komfort jazdy. Samochód został wyposażony w wysokiej jakości system audio, a także niezwykle pojemny bagażnik – do zagospodarowania mamy aż 500 litrów przestrzeni. W środku znajduje się skórzana tapicerka, czterostrefowa klimatyzacja, a samochód posiada automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na cztery koła – prawda, że brzmi doskonale?

To, co wyróżnia go spośród innych

To, co najbardziej zaskakuje w tym samochodzie, to nadwozie o wyjątkowej odporności na skręcanie. W dodatku ciężko tu doświadczyć jakichkolwiek

pobrany-plik-4

trzasków, czy skrzypienia nawet na najbardziej zniszczonych nawierzchniach. Dobrą trakcję zapewniają zaawansowany napęd oraz elektronicznie regulowane zawieszenie. Volkswagen Phaeton był poddawany trzykrotnym modernizacjom: w 2007, 2008 oraz w 2010 roku. To, na co położono największy nacisk, to ergonomia wnętrza, a także odświeżenie palety jednostek napędowych. W najnowszych modelach można znaleźć mocne i duże silniki benzynowe: 3.2 V6 (241 KM), 3.6 V6 (280 KM), 4.2 V8 (335 KM) i 6.0 W12 (420 i 450 KM) oraz wysokoprężne 3.0 V6 TDI (225, 233 i 240 KM) i 4.9 V10 TDI (313 KM). Trzeba przyznać, że model Volkswagena wciąż jest dużo bardziej zaawansowany pod względem konstrukcji niż wiele współczesnych modeli samochodów.

Czy warto kupić?

volkswagen-golf-7_19426816

Nastawiając się na kupno tego modelu, musimy liczyć się z dosyć sporym wydatkiem. To, na co należy zwrócić uwagę, to elektronika, elektryka, a także układ hamulcowy oraz wydechowy – te podzespoły najczęściej niedomagają, choć nie są to nagminne usterki. Musimy również liczyć się z wysokimi kosztami utrzymania. Warto jednak rozejrzeć się na rynku wtórnym, gdzie mamy do czynienia z zaledwie kilkuletnimi Phaetonami w bardzo dobrym stanie. Po licznych testach stwierdzono, że limuzyna ta jest jednym z najmniej awaryjnych, a w dodatku jest to najbardziej trwały model Volkswagena w swoim segmencie. Przy tak potężnym silniku, a także skrzyni przystosowanej do przenoszenia wysokich momentów obrotowych nie ma się co dziwić, że Phaeton wypada w testach tak korzystnie. Podsumowując, Volkswagen Paethon to samochód odznaczający się ponadprzeciętną trwałością, a także korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Umożliwia nam odczuwanie sporego komfortu podczas jazdy. Mimo wysokich kosztów utrzymania, a także kilku niedociągnięć, jest zdecydowanie najlepszym wyborem pośród limuzyn w swojej klasie.